Europa Ship Plan

Europa Ship Plan & Short Sea Shipping: new horses for old courses

Το καινοτόμο επενδυτικό πρόγραμμα ευρωπαϊκών ναυπηγήσεων "Europa Ship Plan" παρουσιάστηκε στην επίσημη εκδήλωση που διοργάνωσε η Ελληνική Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας μικρών αποστάσεων (www.shortsea.gr) στις 20 Μαΐου 2016. 

Σταχυολογούμε μεταξύ των δηλώσεων των θεσμικών παραγόντων και των προσκεκλημένων ομιλητών, οι οποίοι συμμετείχαν στη συνέντευξη τύπου: 

Ο κύριος Χαράλαμπος Σημαντώνης, Πρόεδρος της Ε.Ε.Ν.Μ.Α., έδωσε έμφαση στις απαιτήσεις που απορρέουν από τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και υπογράμμισε την αναγκαιότητα άμεσης προσαρμογής του ευρωπαϊκού στόλου, επιβεβαιώνοντας παράλληλα πως 33 πλοιοκτήτες έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον ένταξής τους στο εν λόγω πρόγραμμα.

Ο κύριος Μιχάλης Σακέλλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ανέφερε πως από πλευράς ακτοπλοϊκών εταιρειών εξετάζεται η προοπτική συμμετοχής τους στο Europa Ship Plan για τη ναυπήγηση πλοίων, τα οποία θα απασχολούνται σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος. 

Σύμφωνα με τον κύριο Παναγιώτη Ζαχαριουδάκη, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ειδικού σκοπού Europa Venture Ltd., ο Ευρωπαϊκός στόλος ναυτιλίας μικρών αποστάσεων παρουσιάζει σημάδια γήρανσης, γεγονός που καθιστά την ανάγκη νέων ναυπηγήσεων επιτακτική.

Ο κύριος Carl Carlsson, διευθύνων σύμβουλος του Zero Vision Tool project platform, αναφέρθηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία της Ένωσης Σουηδών Εφοπλιστών, τασσόμενος υπέρ μίας ευρύτερης συνεργασίας.   

Ο κύριος Jose Anselmo, ειδικός σύμβουλος των "Motorways of the sea" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξήγησε πως το πρόβλημα της ανανέωσης του στόλου της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων δεν είναι μόνο Ελληνικό, αλλά Ευρωπαϊκό, εστιάζοντας στην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των εταίρων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να επιτευχθεί μία συνολική λύση.

Το Europa Ship Plan εν συντομία: 

- Αποτελεί μία πρωτοβουλία της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας μικρών αποστάσεων και στηρίζεται στη δημιουργία ενός χρηματοδοτικού μηχανισμού, υπό την αιγίδα της εταιρείας ειδικού σκοπού "Europa Venture Ltd".

- Βασίζεται σε υπαρκτά ή/και υπό διαμόρφωση Ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά μέσα και εργαλεία (όπως TEN-T, CEF, Juncker Plan, European Investment Bank Shipping Financing Tool) στοχεύοντας στην ανανέωση του στόλου της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων της Μεσογείου, αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης. 

- Προβλέπει την συστηματοποίηση των αναγκών των πλοιοκτητών σε προκαθορισμένες κλάσεις και τη ναυπηγική & εξοπλιστική προτυποποίηση των πλοίων.

- Υποστηρίζει την ανάκαμψη του Ευρωπαϊκού ναυπηγικού κλάδου, δεδομένου ότι τα πλοία θα ναυπηγηθούν και εξοπλιστούν εντός Ευρώπης, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.

- Τα νεότευκτα πλοία θα συμβάλλουν στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. 

- Προβλέπεται μείωση των επενδυτικών δαπανών έως 25% και των λειτουργικών εξόδων έως 50%. 

- Μειώνοντας το μέσο κόστος παραγωγής έως και 15%, δημιουργούνται οικονομίες κλίμακας.

- Επιταχύνεται η ανάπτυξη των θαλάσσιων έναντι των οδικών μεταφορών. 

- Ενισχύεται η αποδοτικότητα της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας μικρών αποστάσεων.

- Αυξάνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας.  

Βάσει των στοιχείων που δημοσιοποίησε η εταιρεία ειδικού σκοπού "Europa Venture Ltd.", ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων ναυτιλίας μικρών αποστάσεων που επιχειρούν στην Ευρώπη ανέρχεται στα 20 έτη, σε αντίθεση με αυτόν των ποντοπόρων πλοίων που δεν υπερβαίνει τα 14. Αξίζει δε να σημειωθεί πως στη Νότια Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων ΝΜΑ αγγίζει τα 25 έτη. 

Υπό το φως αυτών των δεδομένων, η μετασκευή των παλαιών πλοίων, με σκοπό τη συμμόρφωση στους Κοινοτικούς κανονισμούς καθίσταται οικονομικά ασύμφορη και κατά συνέπεια η υιοθέτηση του Europa Ship Plan προκρίνεται ως η καλύτερη επιλογή, αν όχι ως η μόνη δυνατή λύση. New horses for old courses! 

Διαβάστηκε 985 φορές
Ετικέτες
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Πρόσω ολοταχώς, πάση δυνάμει »
Ανακρέων Ματαράγκας

Γεννήθηκα το 1967 στον Πειραιά, όπου ζω με τη

Σύζυγό μου και το σκύλο μας.

Σπούδασα  
ναυτιλιακά  στοInstitute of

Commerce,
στοLiverpool JM University &στοInstitute

of Chartered Shipbrokers.
Υπηρέτησα στο Π.Ν. Από το

1992 εργάζομαι ανελλιπώς στο χώρο της Ναυτιλίας.


Από το 1994 έως το 2014 είχα την τύχη να θητεύσω και

μαθητεύσω στη ναυτιλιακή Εταιρεία Αllalouf Hellas

Ltd.


Την περίοδο 2009 - 2015 είχα την τιμή να εκλεγώ 2

φορές στο Δ.Σ. και 3 στο Προεδρείο της Διεθνούς

Ναυτικής Ενώσεως. Το 2011 έγινα μέλος

του 
www.ics.org.uk και το 2012 έγινα δεκτός ως fellow.

 Το 2015 ιδρύσαμε -από κοινού με παλαιό

διακεκριμένο Συνεργάτη μου- την εταιρεία LinerGents

Shipping Ltd., με έδρα -φυσικά- τον Πειραιά.


Θέσεις και αντιθέσεις μου φιλοξενούνται

αφιλτράριστες στην έντυπη ναυτιλιακή εφημερίδα

"Ακτή Μιαούλη".


Αγαπώ τη θάλασσα, τους Ανθρώπους της και ό,τι έχει

σχέση με αυτή.



Πλήρες βιογραφικό:
www.anacreon.info


 

Top
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για καλύτερη φυλλομέτρηση. Δείτε πώς χρησιμοποιούμε τα cookies και πώς μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας. Περισσότερα…